Indskrivning til Børnehaveklasse

Indskrivning til Børnehaveklasse med skolestart august 2024/2025

Er dit barn fra årgang 2018 starter undervisningspligten pr. 1.8.2024

Der vil blive fremsendt brev til forældre til skolepligtige børn fra årgang 2017 og 2018, med nærmere oplysning om indskrivning til skole.

Tilmelding til Børnehaveklasse sker digitalt på Tårnby Kommunes hjemmeside www.taarnby.dk  i ugerne 42-43.
Direkte link til indskrivningen her

Spørgsmål vedrørende indskrivning kan rettes til skolens kontor mandag til fredag i åbningstiden (kl. 8.00 - 14.00).

Hjælp til indskrivning uden for kontorets åbningstid kan aftales på telefon 3250 7503. Husk NEM-ID.

Distriktsskole

Tårnby Kommune er geografisk opdelt i 7 skoledistrikter. Bopælsadressen afgør hvilken distriktsskole barnet tilhører.

Ønske om optagelse på anden skole end distriktsskolen
Hvis forældrene ønsker det, kan der søges om optagelse på anden skole end distriktsskolen.

Optagelseskriterier til anden skole end distriktsskolen
Hvis skolen modtager flere ønsker om optagelse af elever fra andre skoledistrikter end skolen har plads til, optages først børn fra familier, der allerede har børn indskrevet på den ønskede skole og herefter de børn, der bor nærmest ved den ønskede skole.

Kommunalbestyrelsen har besluttet, at en skole ikke må optage flere elever fra andre skolers distrikter, når der i gennemsnit er 24 eller flere elever pr. klasse på det relevante klassetrin.

Fraskilte forældre, med bopæl i Tårnby Kommune, der har aftalt at dele forældremyndigheden, kan selv vælge hvilken af de to distriktsskoler, som forældrenes adresser har, der har været gældende som barnets distriktsskole. Det er en forudsætning, at barnet opholder sig lige meget hos hver af forældrene, og at der kan forelægges dokumentation for aftale om fælles forældremyndighed. Henvendelse skal ske til distriktsskolen, hvis der ønskes den anden forælders distriktsskole.

Udsættelse af skolestart
Der kan ansøges om ét års skoleudsættelse af undervisningspligten. Ansøgning om udsættelse sker via Tårnby Kommunes hjemmeside. Herudover skal der fremsendes skema om skoleudsættelse. Skemaet udleveres af og udfyldes i samarbejde med børnehaven.

Opskrivning til fritidsinstitution

Børn, der går i børnehave i kommunen, bliver automatisk tilbudt en SFO-plads.

Øvrig information

Informationsmøde for de kommende Børnehaveklasser afholdes mandag d. 9. oktober 2023 kl. 17-19 i Festsalen.