Regler om fravær i skolen

Fravær, ekstraordinær frihed & sygdom

I dokumenterne nedenfor findes regler om elevers fravær fra undervisningen i folkeskolen.
Ansøgningen om ekstraordinær frihed kan ligeledes findes i dokumenterne nedenfor.

Når du skal søge om ekstraordinær frihed

I forbindelse med ekstraordinær frihed skal vi gøre opmærksom på følgende:

• Elevens lærere kan bevilge ekstraordinær frihed i op til 2 sammenhængende skoledage
  • Skal der søges om ekstraordinær frihed i mere end 2 sammenhængende skoledage benyttes nedenstående skema
  • Der skal søges senest 14 dage inden den ekstraordinære frihed afholdes, medmindre der er tale om særlige omstændigheder

Ansøgningen om ekstraordinær frihed kan sendes på mail til lg.uk@taarnby.dk eller afleveres i fysisk form på skolens kontor.

Når du skal melde dit barn syg

Ved sygdom skal forældre skrive til klassens fællespostkasse i Aula inden kl. 08:00.
Eleven skal gensygemeldes efter weekend og ferier.
Dette gøres ved at du..

1. Går under fanen "Beskeder"
  2. Trykker på "Opret besked"
  3. I feltet "TIL" skriver du "fællespostkasse"

Derved fremsøges alle klassernes fællespostkasser og man vælger derefter klassens fællespostkasse.
Beskederne i fællespostkassen er kun tilgængelige for medarbejdere som er tilknyttet klassen.

Nye regler om fravær i grundskolen

Shape Created with Sketch.

Information om fravær fra undervisningen

Ansøgning om ekstraordinær frihed