Fravær, ekstraordinær frihed & sygdom
I dokumenterne nedenfor findes regler om elevers fravær fra undervisningen i folkeskolen.
Ansøgningen om ekstraordinær frihed kan ligeledes findes i dokumenterne nedenfor.
Når du skal søge om ekstraordinær frihed
I forbindelse med ekstraordinær frihed skal vi gøre opmærksom på følgende:
- Elevens lærere kan bevilge ekstraordinær frihed i op til 2 sammenhængende skoledage
- Skal der søges om ekstraordinær frihed i mere end 2 sammenhængende skoledage benyttes nedenstående skema
- Der skal søges senest 14 dage inden den ekstraordinære frihed afholdes, medmindre der er tale om særlige omstændigheder
Ansøgningen om ekstraordinær frihed kan sendes på mail til lg.uk@taarnby.dk eller afleveres i fysisk form på skolens kontor.
Når du skal melde dit barn syg
Ved sygdom skal forældre skrive til klassens fællespostkasse i Aula inden kl. 08:00.
Eleven skal gensygemeldes efter weekend og ferier.
Dette gøres ved at du..
- Går under fanen "Beskeder"
- Trykker på "Opret besked"
- I feltet "TIL" skriver du "fællespostkasse"
Derved fremsøges alle klassernes fællespostkasser og man vælger derefter klassens fællespostkasse.
Beskederne i fællespostkassen er kun tilgængelige for medarbejdere som er tilknyttet klassen.
Dokumenter